Yemisi Wilson Ateljé

Ateljébesök hos Yemisi Wilson i Vinterviken

Onsdag den 1 juni, kl 17.00

Yemisi Wilson, född 1968 i London, är en kvinnlig skulptör och tecknare, med rötter i både Sverige och Nigeria. Sedan 2000-talet är hon bosatt i Stockholm och verksam på heltid i Vinterviken, i Alfred Nobels gamla verkstäder.  Yemisi Wilson gör föreställande skulptur i marmor, porfyr, granit, alabaster, brons och betong.

Vi kommer att få se hur Yemisi arbetar i olika tekniker. Förstudierna i kol, lera eller gips kopieras och omvandlas till färdiga marmorfigurer. Yemisi berättar om sin konstnärliga resa, olika stenarter samt skulpturala tekniker. (se mer på yemesiwilson.com)

Max 20 deltagare. Besöket brukar ta 1,5–2 timmar. Kaffebröd, bubbelvatten, bär och vitt vin ingår.

130 kr för medlemmar i Tyresö Konstförening. 150 kr för ickemedlemmar. Betalning på plats, Swish eller kontant.

Adressen är Vinterviksvägen 65. T-bana till Aspudden eller Tvärbanan till Trekanten. Eller gå av vid Liljeholmen och ta buss 907 mot Sigurd Rings gata (blir något närmare att promenera). Därefter promenad cirka 1 km. Total restid från Tyresö C cirka 1 timme och 15 minuter.

Det går också att köra ända fram och släppa av, eventuellt går det att parkera där också annars en bit bort.

Anmälan senast 30 maj till miguelescribano@hotmail.com
tel 073-73 69 996