Miguel och Karin på Tyresöfestivalen
Spänningen stiger, vinnande nummer dras…

Många besökare under Tyresöfestivalen

Miguel på Tyresöfestivalen

Ordförande Miguel Escribano är redo för dagens första besökare.

Konstföreningen hade en mycket bra placering strax bakom scenen och nära Ewa Kinnunens ateljé som vi samarbetar med. Hos Ewa kunde man vara med och skapa en collagekonstverk med hjälp av rivna sidor ur tidningar. Intill fanns också Penseldragets tält.

Vädret var kyligt och regnet hängde i luften hela dagen men det kom många besökare till festivalen. Vi lockade med lotteri där man kunde vinna en litografi, presentkorg med målarfärger och block och som extravinster enklare akvarellådor och konstböcker. Både barn och vuxna köpte lotter. På eftermiddagen drog vi vinnarna. De flesta fanns på plats så det var kul att se de glada minerna, särskilt på barnen.

Tyresöfestivalen 2022

En mycket glad liten tjej vann den fina korgen med målarfärger och block.

Flera av besökarna stod i långa samtal med Miguel, andra susade förbi men tog gärna med sig vår information om föreningen. En del stannade för att få veta mer om Konstrundan, som vi också informerade om, då de själva inte hade möjlighet att vara på plats.